Ini Kisah Seluar Dalam Uniqlo Jiran & Plot Twist Belanja KFC Yang Jarang Berlaku

0
6916

Isu pembuangan sampah dari penghuni tingkat atas bukanlah perkara baru buat mereka yang tinggal di kawasan perumahan bertingkat seperti flat dan apartment. Adakalanya masalah tersebut seperti tiada penghujung meskipun sudah diberi nasihat.

Baru-baru ini, seorang pengguna Facebook Van J Edward berkongsikan kisah mengenai pertelingkahan tiga penjuru antara jiran-jirang mengenai sampah berupa seluar dalam yang dibuang daripada tingkat atas.

Menurutnya, pertelingkahan bermula apabila mangsa terpaksa menerima sampah di tingkat bawah itu menghantar satu nota dan membungkus kembali seluar dalam yang dibuang itu yang disangkakan dibuang oleh penghuni yang berada di aras atasnya.

“Hi, kami minta jasa baik untuk tolong berhenti membuang sampah anda ke bawah rumah kami.

“Rumah kami bukan tempat pembuangan sampah, tolong jadi orang yang bertamadun dan menghormati orang lain. Kami percaya awak ada tong sampah sendiri untuk membuang sampah,” tulisnya.

Bagaimanapun, jiran aras atas yang menerima bungkusan tersebut binggung dan membalas kembali dan mengatakan bahawa seluar dalam tersebut bukanlah miliknya seperti yang didakwa.

Jiran tersebut juga turut meninggalkan nota menegaskan seluar dalam yang ditinggalkan dalam peti suratnya itu bukanlah datang daripada rumah mereka.

“Saya harap selepas ini mungkin pihak tuan boleh selidik dulu dari mana ‘sampah’ ini datang dan bukan terus tujukan kepada unit kami. Sekian, terima kasih,” balas penghuni kedua.

Pemilik seluar dalam berkenaan masih tidak diketahui apabila jiran dari tingkat atas menafikan perkara itu.

Namun tidak lama kemudian seorang lagi jiran atau penghuni ketiga akhirnya tampil mengaku seluar dalam yang menjadi punca pertelingkahan tadi adalah miliknya.

Namun apa yang menjadi tumpuan, selain momohon maaf kerana menjadi punca pertelingkahan tersebut penghuni tersebut turut menjemput kedua penghuni berkenaan berdamai dengan menikmati KFC bersama-sama.

“So sorry abang-abang gaduh sebab spender saya. Cerita sebenarnya adalah saya jemur spender saya pada waktu siang, malangnya angin very kuat dan menyebabkan spender saya ter-fly (terbang) ke unit mangsa.

“Lagipun saya hanya tahu spender Uniqlo saya hilang pada hari kedua. Bukan salah penghuni pertama dan penghuni kedua. Salah angin kuat.

“Sebagai tanda kemaafan saya ingin menjemput abang-abang untuk makan malam KFC secara percuma,” tulis penghuni ketiga.

Perkongsian itu mendapat pelbagai reaksi daripada netizen yang terhibur dengan drama ‘tiga jiran’ itu. Malah, ramai yang memuji ketiga-ketiga mereka yang masih menjaga adab dan berbudi bahasa meskipun berdepan maasalah.

SUMBER: Facebook