Kerana Upin Ipin, Rakyat Indonesia ‘Claim’ Lagu Burung Kakak Tua Milik Mereka

0
22908

Jika anda rasa tertekan seharian kerana terpaksa berhadapan dengan sikap bos yang menjengkelkan, apa kata anda berehat sekejap dan layarilah platform laman sosial yang ada. Mungkin ada perkara yang mencuit hati anda bakal jumpa.

BACA: PU Azman Backup Fizi Guna Hadis, Buka Mata Netizen

Baru-baru ini, segelintir rakyat Indonesia sekali lagi menarik perhatian warganegara Malaysia gara-gara lagu Burung Kakak Tua. Lagu tersebut pernah dinyanyikan di dalam animasi tersebut namun tidak sangka pula sebenarnya ia adalah berasal dari sana – menurut komen di laman Instagram itulah.

Bagaimanapun perkara sebegini seringkali menjadi bahan perdebatan di laman sosial malah ada yang berpendapat penonton dari negara seberang itu terlalu sensitif sedangkan apa yang dikongsikan hanyalah sekadar hiburan.

Sudahnya, Upin dan Ipin juga yang menjadi mangsa. Apa pendapat anda mengenai sikap segelintir warga laman sosial yang mungkin kadang-kala sangat serius?

Ada banyak masa terluang? Follow kami di Facebook & Instagram 🙂

————

Bagi anda yang berminat untuk menambah pendapatan hanya dengan jualan barangan yang anda boleh dapatkan di kedai runcit berhampiran tapi hasilnya dalam USD, boleh klik sini.